samenwerkingen
Brandpunt+ op de bres voor duurzaam leven

Hoe kun je zelf duurzamer leven? Dat is de vraag waarop de multimediale campagne 'Dus wat gaan wij doen?' in de eerste twee maanden van 2019 antwoord op heeft gegeven. Niet met een opgeheven vingertje, maar met opgestroopte mouwen!

Brandpunt+ heeft hierbij vier online documentaires gemaakt, waarin journaliste Dore van Duivenbode zich telkens binnen een thema (Voortplanten, Reizen, Carrière en Lobby) afvraagt: “Wat kan ik zelf doen?”. Zo vraagt Dore zich af of ze nog kinderen mag krijgen, ging ze langs bij start-up Hyperloop (de supersnelle trein waarmee je duurzaam de wereld kan rondreizen) en ontdekte ze een bakker die zijn bedrijf omtoverde tot een duurzame bakkerij. Daarnaast verscheen in deze periode elke week op de site van Brandpunt+ een longread binnen het thema.

meer samenwerkingen

Mediabedrijven voor meer diversiteit in eigen organisatie

Op dinsdag 12 maart tekende Mediadirecteur Jochem de Jong van KRO-NCRV, samen met acht andere werkgevers uit de mediasector, het Charter Diversiteit, een initiatief van de Stichting van de Arbeid. Hiermee verklaren zij zich in te zetten voor meer diversiteit en inclusie in hun eigen organisatie. Meer diversiteit binnen een mediabedrijf biedt kansen om nieuwe en grotere doelgroepen aan te spreken. Ook zorgt het voor andere perspectieven en invalshoeken op redacties en dat komt te goede aan de kwaliteit van de programma’s.

KRO-NCRV partner Coalitie tegen Eenzaamheid

Op dinsdag 12 februari vond in Den Haag de ondertekening plaats van de Intentieverklaring van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid. Met deze verklaring spreken alle instanties die dit hebben ondertekend, waaronder supermarktketens, musea, gemeenten, sportbonden, verzekeraars en het Ministerie van VWS, zich uit dat ze deel willen uitmaken van een netwerk om zo ‘toegerust te worden met kennis en kunde’. En daarmee onderdeel te zijn van een krachtige, breed gedragen beweging die landelijk en lokaal het verschil maakt om eenzaamheid te verminderen. “Eenzaamheid is voor ons als KRO-NCRV een thema dat bijna boven alles staat wat we doen. Omdat dit het tegenovergestelde is van wat we willen: een samenleving waarin plek is voor iedereen en waarin je omkijkt naar elkaar", aldus Kirsten Andres, Directeur Marketing & Vereniging KRO-NCRV.